Welkom bij de Schubert Stichting

Franz Schubert was een fenomenale componist. De belangstelling voor zijn muziek levend houden is onze doelstelling! We doen dit door zijn werk op een nieuwe manier te presenteren met een centrale plaatst voor de Schubertiade! Schubertiade betekent ‘samen musiceren’ en door dit gemeenschappelijk musiceren wordt het hart vrij en een gevoel van welbehagen ontstaat in ons, want alles wordt harmonie.

De muziek van Schubert is heel toegankelijk en heeft vaak onderwerpen die ons allen ook vandaag de dag bezighouden. Ook al werd deze muziek meer dan twee eeuwen geleden geschreven, de thema’s zijn van alle tijden: eenzaamheid, moeilijke keuzes maken, migratieproblematiek, liefdesverdriet, etc. Zij vormen een verbinding tussen Schuberts muziek van tweehonderd jaar geleden en de tijd waarin we nu leven. Onze aanpak moet ertoe leiden dat de schoonheid en actualiteit van zijn muziek het publiek zal inspireren en ontroeren.

Programma in voorbereiding voor 2022:

Concert:

Ter gelegenheid van de 75ste verjaardag van Robert Holl organiseren wij in samenwerking met het Internationaal Lied Festival en Vrienden van het Lied op 19 maart 2022 de aangrijpende liedcyclus ‘Winterreise’ van Franz Schubert in TivoliVredenburg, Utrecht.

Met: Robert Holl, bas-bariton en David Lutz, piano.

Masterclass:

In in samenwerking met het Internationaal Lied Festival organiseert de Schubert Stichting twee masterclasses, die gegeven worden door Robert Holl aan jonge talentvolle zangers, op 19 mei 2022 in Grote zaal van de Evangelische Broedergemeente in Zeist.

Op de hoogte blijven?

Meld u aan voor onze digitale nieuwsbrief. Dan houden wij u op de hoogte en mist u niets!

De activiteiten van de Schubert Stichting worden mede mogelijk gemaakt door:

Hier kan uw logo staan!