Programma 2022

Aanvang:

10:15 – 12:45 uur

14:00 – 16:30 uur

Plaats: Kleine Kerkzaal Evangelische Broedergemeente, Zusterplein 20, 3703 CB Zeist

In samenwerking met het Internationaal Lied Festival Zeist (ILFZ).

Kaartverkoop via ILFZ: Ga naar ILFZ

In voorbereiding:

‘Een zomeravond met Schubert’

Nachtliederen van Schubert vertolkt door Eva Kroon, alt-mezzo en Heleen Vegter, piano en poëzie van de Stadsdichter van Arnhem Jesse Laport.

Op initiatief van de Stichting Feest der Poëzie vindt op 6 & 7 augustus 2022 een Schubert Festival plaats in en rond de Concertzaal Oosterbeek.

De Schubert Stichting verzorgt de avondvoorstelling op zaterdag 6 augustus 2022 met een Schubertiade. Eva Kroon, alt-mezzo en Heleen Vegter, piano brengen bekende nachtliederen van Schubert ten gehore: o.a. Nachtstück, Nacht und Traüme, Wandrers Nachtlied, maar ook onbekend Schubert repertoire. De Arnhemse Stadsdichter Jesse Laport neemt de essentie van Schubert’s lied en vormt die naar het nu, geen letterlijke vertaling, maar een vertaalslag naar de beleveniswereld van de luisteraar van vandaag. Jesse is niet live aanwezig maar zijn teksten zijn vooraf opgenomen. Hij vertelt het verhaal via het scherm aan het publiek als storyteller op instagram. De muziek die Eva en Heleen uitvoeren sluit aan bij zijn verhaal. De hybride concertvorm geeft een hedendaagse dynamiek tussen de spreekstem van de dichter via het scherm en de livemuziek tussen het publiek.

Aanvang: 19:30 uur; kaartverkoop start begin juli 2022

Plaats: Concertzaal Oosterbeek, Rozensteeg 3, 6862 DH Oosterbeek